Γιατί οι γραμμές παραγωγής επί ευρωπαϊκού εδάφους είναι στόχος μεγάλης στρατηγικής σημασίας για τους Κινέζους
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, κατασκευαστές από την Κίνα έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για εξαγορά των εργοστασίων που προορίζονται για κλείσιμο από την Volkswagen.
Συγκεκριμένα, τα εργοστάσια της Δρέσδης και του Οσναμπρύκ (βορειοδυτική Γερμανία) φέρονται να έχουν μπει στο στόχαστρο των κινέζων κατασκευαστών. Μπορεί η Volkswagen, στο πλαίσιο της συμφωνίας της με το σωματείο των εργαζομένων να έχει «παγώσει» προσωρινά την υπόθεση του άμεσου κλεισίματός τους, ωστόσο αυτό αποτελεί μια βραχυπρόθεσμη δέσμευση.
Η γραμμή παραγωγής στη Δρέσδη, η οποία απασχολεί 340 εργαζόμενους, θα πρέπει να σταματήσει την παραγωγή του ID.3 το 2025, ενώ στο Oσναμπρύκ, όπου 2.300 εργαζόμενοι συναρμολογούν το T-Roc Cabrio, το «κατέβασμα των ρολών» αναμένεται το 2027.
Στην VW σαφώς και προετοιμάζονται για την «επόμενη μέρα» λοιπόν. «Δεσμευόμαστε να βρούμε τον καλύτερο δυνατό τρόπο για την συνέχεια των εργοστασίων αυτών», δήλωσε ένας εκπρόσωπος του ομίλου, αρνούμενος να σχολιάσει τις φήμες. «Στόχος μας είναι μια βιώσιμη λύση που να λαμβάνει υπόψη τα συμφέροντα της εταιρείας και των εργαζομένων».
Η είσοδος των Κινέζων στον βιομηχανικό ιστό της Γερμανίας θα έχει δύο αποτελέσματα, τα οποία είναι κάτι περισσότερο από επιθυμητά για αυτούς. Από τη μία, θα αυξήσουν την επιρροή τους στη Γερμανία αλλά και στην Ευρώπη γενικότερα, έχοντας πλέον κατασκευαστική έδρα σε μια χώρα μεγάλων εμπορικών σημάτων των τεσσάρων τροχών.
Από την άλλη, θα έχουν την δυνατότητα να παρακάμψουν τους ευρωπαϊκούς δασμούς που επιβάλλονται από την ΕΕ στα αυτοκίνητα που εισάγονται από την Κίνα . Προφανώς η μεγάλης σημασίας αυτή στρατηγική επέκταση των Κινέζων, δεν θα είναι κάτι εύκολο.
Σημαντικό ρόλο θα παίξει η θέση της επόμενης γερμανικής κυβέρνησης αλλά και τον ισχυρών πολιτικών σχηματισμών που θα αναδειχθούν στις επερχόμενες εκλογές της χώρας, τον Φεβρουάριο. Ένα άλλο εμπόδιο, όσο και αν ακούγεται περίεργο, είναι οι αρχές του Πεκίνου, οι οποίες θα πρέπει να εγκρίνουν μια –μεγάλη- επένδυση επί ευρωπαϊκού εδάφους, ενώ βρίσκονται σε «εμπορικό πόλεμο» με την ΕΕ, για το ζήτημα των δασμών. Μια κίνηση σαν αυτή, θα μπορούσε να εκκληθεί ως αδυναμία και εκβιαστική συμμόρφωση της Κίνας, στις αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Όλες οι ειδήσεις
Τα «πεντάστερα» του Euro NCAP: Αυτά είναι τα πιο ασφαλή αυτοκίνητα της αγοράς
O πρώτος δρόμος στην Ελλάδα είχε κατασκευαστεί για να τον διασχίζουν… καράβια
Οδήγηση με αέρα: Τι προσέχουμε, πως «διαβάζουμε» τον δρόμο