ΑΓΟΡΑ

Επιτεύχθηκε συμφωνία μεταξύ της Volkswagen και των συνδικάτων

epitefchthike-symfonia-metaxy-tis-volkswagen-kai-ton-syndikaton-743297

Η Volkswagen βρισκόταν εδώ και μήνες σε συζητήσεις με το IG Metall, το κυρίαρχο σωματείο μεταλλουργών στη Γερμανία.

Μετά από μαραθώνιες διαπραγματεύσεις που διήρκεσαν περισσότερες από 70 ώρες, η ανώτατη διοίκηση της Volkswagen και οι εκπρόσωποι των συνδικάτων έκλεισαν τη διαμάχη που διήρκεσε τέσσερις μήνες, καταλήγοντας σε συμφωνία που αποφεύγει τα χειρότερα σενάρια, συμπεριλαμβανομένης της εκποίησης ορισμένων εργοστασίων και της έναρξης μαζικών απολύσεων. Ως αποτέλεσμα, το ισχυρό συνδικάτο των μεταλλουργών IG Metall έφτασε στο σημείο να χαρακτηρίσει τον συμβιβασμό που επιτεύχθηκε ως το «χριστουγεννιάτικο θαύμα του Ανόβερου».

Volkswagen

Η συμφωνία και οι εγγυήσεις

Η σημασία της συμφωνίας αποδεικνύεται από τις σχεδόν ευφορικές δηλώσεις του επικεφαλής διαπραγματευτή Thorsten Gröger: «Σε μια άνευ προηγουμένου μάχη συλλογικών διαπραγματεύσεων για τη Volkswagen και κάτω από ιστορικά δυσμενείς οικονομικές συνθήκες, καταφέραμε να βρούμε μια λύση για τους εργαζόμενους που διατηρεί τις θέσεις εργασίας, διασφαλίζει τα προϊόντα στα εργοστάσια και ταυτόχρονα επιτρέπει σημαντικές επενδύσεις στο μέλλον. Με αυτόν τον τρόπο αποδεικνύουμε, σε αντίθεση με την τρέχουσα άποψη των διευθυντών, ότι λύσεις χωρίς μαζικές απολύσεις είναι δυνατές. «Δεν θα κλείσει κανένα εργοστάσιο, κανείς δεν θα απολυθεί για λειτουργικούς λόγους και οι μισθοί μας θα είναι εγγυημένοι μακροπρόθεσμα», πρόσθεσε η Daniela Cavallo, πρόεδρος του επιχειρησιακού συμβουλίου της Volkswagen. Ωστόσο, ο αποκλεισμός των απολύσεων δεν αποκλείει αυτομάτως τις περικοπές: σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας, η συμφωνία προβλέπει μια «κοινωνικά υπεύθυνη μείωση του εργατικού δυναμικού κατά περισσότερα από 35.000 άτομα» έως το 2030. Στην ουσία, δεν θα υπάρξουν νέες προσλήψεις, ούτε θα αντικατασταθούν οι εργαζόμενοι που αποχωρούν. Τώρα, για τον διευθύνοντα σύμβουλο Oliver Blume, «η εταιρεία έχει χαράξει μια αποφασιστική πορεία για το μέλλον της όσον αφορά το κόστος, τη δυναμικότητα και τις δομές. Είμαστε και πάλι σε θέση να διαμορφώσουμε με επιτυχία τη μοίρα μας».

αυτοκινητοβιομηχανίες Γερμανία Volkswagen

Παγωμένοι μισθοί

Η συμφωνία περιλαμβάνει πολλά βασικά σημεία. Το πρώτο αφορά τον αποκλεισμό των λειτουργικών απολύσεων μέχρι το τέλος του 2030. Μετά την ημερομηνία αυτή και σε περίπτωση που δεν υπάρξει συμφωνία για τα επόμενα χρόνια, η εταιρεία θα πρέπει να καταβάλει στους εργαζομένους της 1 δισ. ευρώ. Σε μισθολογικό επίπεδο, ωστόσο, αποφασίστηκε να αποφευχθεί η αποσύνδεση της συλλογικής σύμβασης εργασίας της εταιρείας από την εθνική συλλογική σύμβαση εργασίας για τη βιομηχανία μετάλλων και ηλεκτρικών ειδών. Σε αντάλλαγμα, οι ομοσπονδιακά συμφωνημένες μισθολογικές αυξήσεις 5% θα ανασταλούν αρχικά για τους εργαζόμενους της Volkswagen, για να επανέλθουν από την 1η Ιανουαρίου 2031. Επιπλέον, προβλέπεται ότι οι μελλοντικές συλλογικές διαπραγματεύσεις μπορούν να οδηγήσουν σε νέες αυξήσεις από το 2027. Τα μέρη, τα οποία συμφώνησαν επίσης για τη δυνατότητα ευέλικτης μείωσης των ωρών εργασίας και τη μείωση της εβδομαδιαίας εργασίας στις 35 ώρες για ορισμένες ομάδες εργαζομένων, συμφώνησαν να αναθεωρήσουν το ισχύον μισθολογικό σύστημα που ισχύει εδώ και δεκαετίες, να μειώσουν τα μπόνους συμμετοχής στα κέρδη μέχρι το 2030 και να αλλάξουν περαιτέρω παροχές, επιδόματα και επιδόματα αδείας. Επιπλέον, συμφωνήθηκαν ειδικές διατάξεις για τους εκπαιδευόμενους. Συνολικά, η συμφωνία οδηγεί σε μείωση του κόστους εργασίας κατά περισσότερο από 1,5 δισ. ευρώ ετησίως.

ηλεκτρικά Volkswagen

Η αναδιοργάνωση των εργοστασίων και των μοντέλων

Εν ολίγοις, το εργατικό δυναμικό συμφώνησε σε μείωση της τρέχουσας οικονομικής μεταχείρισης, λαμβάνοντας ως αντάλλαγμα τη διασφάλιση όλων των εργοστασίων και ακριβείς δεσμεύσεις όσον αφορά τις επενδύσεις σε νέα προϊόντα. Το Wolfsburg, για παράδειγμα, θα παράγει το ID.Golf από το 2029 και ένα άλλο μοντέλο που θα βασίζεται στην πλατφόρμα SSP. Για να δημιουργηθεί χώρος για νέα προϊόντα, το σημερινό Golf (επίσης σε έκδοση station wagon) θα μεταφερθεί στην Puebla (Μεξικό) από το 2027. Το ID.3 και το Cupra που γεννιούνται σήμερα στο Zwickau θα έρθουν επίσης στο ιστορικό εργοστάσιο της Σαξονίας. Το Wolfsburg θα συνεχίσει επίσης να παράγει το Tiguan, το Tayron και τα κιβώτια ταχυτήτων. Επομένως, η παραγωγή θα συγκεντρωθεί σε δύο γραμμές συναρμολόγησης αντί των τεσσάρων που είναι σήμερα. Επίσης, στο Βόλφσμπουργκ προβλέπεται μείωση 4.000 θέσεων εργασίας στα τεχνικά τμήματα. Εξαρτήματα για την πλατφόρμα SSP και άλλα προϊόντα θα παράγονται στο Braunschweig. Στο Chemnitz, το Kassel και το Salzgitter, επιβεβαιώνεται η τρέχουσα εργασία, ενώ η Δρέσδη θα συνεχίσει να παράγει το ID.3 για 12 μήνες ακόμη: μετά από αυτό, ένα νέο, απροσδιόριστο ακόμη μοντέλο θα συναρμολογείται anshe αν η εταιρεία μιλάει για εναλλακτικές επιλογές, συμπεριλαμβανομένης της συμμετοχής σε μια πρωτοβουλία «τρίτων». Τα μοντέλα ID.7 και ID.7 Tourer παραμένουν στο Emden, όπου το 2026 θα έρθει το facelift του ID.4 και το 2027 ένα ακόμη μοντέλο. Η παραγωγή του ID. Buzz και T7 Multivan, καθώς και η άφιξη της οικογένειας οχημάτων που συνδέεται με το πρωτότυπο Space. Το Osnabrück δεν θα διακοπεί, καθώς η παραγωγή του T-Roc Cabrio θα συνεχιστεί μέχρι το τέλος του καλοκαιριού του 2027, αν και «αξιολογούνται επιλογές για διαφορετική χρήση του χώρου». Τέλος, το Zwickau θα παραμείνει κόμβος για την ηλεκτροκίνηση, με το Audi Q4 e-tron και τις αναβαθμίσεις του, και θα εισέλθει στον τομέα της κυκλικής οικονομίας.

Αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen

Περικοπές παραγωγής και οικονομικά οφέλη

Τα διάφορα μέτρα στο γερμανικό δίκτυο εργοστασίων θα οδηγήσουν, ωστόσο, σε μείωση της παραγωγικής ικανότητας των γερμανικών εργοστασίων κατά 734.000 αυτοκίνητα. Τα οικονομικά οφέλη για την εταιρεία είναι προφανή. Το Βόλφσμπουργκ διευκρίνισε ότι η συμφωνία θα οδηγήσει σε εξοικονόμηση κόστους «με βιώσιμο τρόπο» άνω των 15 δισ. ευρώ ετησίως μεσοπρόθεσμα, εκ των οποίων περισσότερα από 4 δισ. ευρώ θα καθοριστούν από τις πρωτοβουλίες για το εργατικό κόστος, τα διαρθρωτικά και παραγωγικά μέτρα και τη χρησιμοποίηση των εργοστασίων.

Όλες οι ειδήσεις

ΔΟΚΙΜΗ AUDI A1 Allstreet 1.0 TFSI S tronic 116ps: Πάνω απ’ όλα στιλ…

Aποκλειστικό: Συνέντευξη με τον διευθυντή στις τεχνολογίες υδρογόνoυ της BMW

Μέχρι 31 Δεκεμβρίου η πληρωμή για τα τέλη κυκλοφορίας – Δεν θα δοθεί παράταση – Tα πρόστιμα

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο