Αποκλειστική συνέντευξη του autotypos.gr στα πλαίσια της παρουσίασης του ηλεκτρικού της VW, που θα κοστίζει 20.000 ευρώ
του Άκη Τεμπερίδη
Στην παγκόσμια πρεμιέρα του πρωτότυπου Volkswagen ID.Every1 που έγινε στο Ντίσελντορφ την προηγούμενη εβδομάδα, τρεις άνθρωποι μίλησαν μετά τον CEO της μάρκας Volkswagen, έναν συναισθηματικά φορτισμένο Thomas Schäfer: ο τεχνικός διευθυντής και ψυχή του προγράμματος Kai Grünitz, η Bao Truong, επικεφαλής Στρατηγικού Σχεδιασμού και τέλος ο Lorenzo Oujeili, ο οποίος ανέλαβε την εξωτερική σχεδίαση του ID.Every1.
Λίγα λεπτά μετά την ημίωρη αλλά εντυπωσιακή παρουσίαση κι ενώ όλος ο κόσμος επεξεργαζόταν το μικρό Volkswagen που θα οδηγήσουμε το 2027, βρήκα τον σχεδιαστή του και πιάσαμε κουβέντα.
«Ιταλός είμαι», μου είπε με υπερηφάνεια όταν τον ρώτησα. Και το επίθετο; «Από τη Συρία είναι ο πατέρας μου»… κι έτσι το γυρίσαμε στα ιταλικά, χωρίς ο ίδιος να θέλει να δώσει βάρος στην καταγωγή του.
Ο Lorenzo γεννήθηκε στη Ραβένα. Σπούδασε Σχεδίαση Αυτοκινήτου στη Μόντενα και στο περίφημο Instituto Europeo di Design (IED) του Τορίνο. Πριν ενταχθεί στο σχεδιαστικό τμήμα της VW το πανδημικό έτος 2020, εργάστηκε στην Pininfarina και μάλιστα συμμετείχε στη σχεδίαση του Battista. “Στο πίσω μέρος είχα βάλει το χέρι μου”, όπως μου εκμυστηρεύτηκε.
Η συζήτηση βέβαια επικεντρώθηκε στο ID.Every1. Πόσο κοντά στο τελικό σχέδιο είναι το πρωτότυπο; «Σε ένα 80 τοις εκατό, αλλά θα προσπαθήσουμε όσο μπορούμε να μη διαφέρει το μοντέλο παραγωγής», ήταν η άμεση απάντηση.
Πόσο καιρό πήρε η σχεδίαση του αυτοκινήτου; «Περίπου έξι μήνες». Και πόσοι άνθρωποι εργάστηκαν σ΄ αυτό; «Ουσιαστικά είμασταν δύο-τρεις σχεδιαστές υπό τον Andreas Mindt (επικεφαλής σχεδίασης της Volkswagen), συν η υπεύθυνη χρωματικών επιλογών», συνεχίζει ο Oujeili.
Περπατήσαμε γύρω από το αυτοκίνητο και σταματήσαμε στο πίσω μέρος, που είναι και το αγαπημένο του σχεδιαστή. «Όλο αυτό μου αρέσει ιδιαίτερα, είναι πολύ rally car, στιβαρό και έντονα σπορ». Διαφώνησε όταν του είπα ότι μοιάζει κάπως με Golf: «στην πίσω κολώνα ναι, αλλά πουθενά αλλού».
Προσπαθώντας να κατανοήσω την επίδραση που θα έχει το ID.Every1, μαζί με το ID.2all, στη σχεδίαση των άλλων μελλοντικών Volkswagen, ρώτησα τον Ιταλό σχεδιαστή αν αυτό που είδαμε στο Ντίσελντορφ θα είναι η επόμενη σχεδιαστική γλώσσα του Βόλφσμπουργκ, ή αν η μάρκα θα ασπαστεί το δόγμα Hyundai, σύμφωνα με το οποίο το κάθε μοντέλο διατηρεί δική του φυσιογνωμία. Και η απάντηση ήταν κάπως διφορούμενη: «σίγουρα δεν θέλουμε το ένα μοντέλο να είναι αντίγραφο του άλλου, δηλαδή με έντονο family feeling, αλλά θα πρέπει να βρίσκετε κάποια κοινά στοιχεία στο καθένα από αυτά».
Το σίγουρο είναι ότι το μικρό του Βολφσμπουργκ δε μοιάζει με κανένα από τα Volkswagen που κυκλοφορούν σήμερα, ούτε βέβαια με το Up που θα αντικαταστήσει κάλλιο αργά παρά ποτέ το 2027.
Όλες οι ειδήσεις
Ειδική δοκιμή κατανάλωσης: BMW 120d
F1: ο Χάμιλτον πήρε το τιμόνι του και στη Ferrari
Δοκιμή Cupra Formentor VZ: Στο ρεύμα με… τσαγανό!