24h ΜΕΓΑΡΑ

Αθήνα – Γιάννενα μετ’ επιστροφής, χωρίς στάση!

athina-giannena-met-epistrofis-choris-stasi-752325

Ούτε για ανεφοδιασμό δεν σταματήσαμε έχοντας στα χέρια μας μια πετρελαιοκίνητη BMW 4 Gran Coupe

Του Τάκη Πουρναράκη

Με αφορμή τη συμμετοχή μου στην 24ωρη δοκιμή κόπωσης που πραγματοποιήθηκε στην πίστα των Μέγαρα σκεφτόμουν πόσο έχουν αλλάξει τα δεδομένα όσον αφορά στην κόπωση ταξιδεύοντας ως τα Γιάννενα, αυθημερόν. Κάποτε χρειάζονταν διανυκτέρευση για να φτάσουμε στα Γιάννενα. Προφανώς το σύγχρονο ασφαλές δίκτυο αυτοκινητοδρόμων παίζει σημαντικό ρόλο σ’ αυτό. Κινηθήκαμε μέσω Αττικής Οδού, Ολυμπίας Οδού, Γέφυρας, Ιόνιας Οδού. Το κόστος των διοδίων ανέρχεται σε 43,5 ευρώ και είναι αποδεκτό, δεδομένης της υψηλής υπηρεσίας που λαμβάνει ο χρήστης όσον αφορά στην ασφάλεια, στη σήμανση και στα ΣΕΑ (Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών).

Κινηθήκαμε σύννομα με την ανανεωμένη BMW σειρά 4 Gran Coupe που είχαμε στα χέρια μας. Ξεκινήσαμε μεσημέρι από Αθήνα και λίγο πριν τις 16:00 ήμασταν στα Γιάννενα. Υπολογίστε σ’ αυτό το χρόνο και μια ολιγόλεπτη στάση στο ΣΕΑ Ευηνοχωρίου. Στις 18:00 πήραμε το δρόμο της επιστροφής. Δε χρειάστηκε ανεφοδιασμός καθώς τo τεπόζιτο της BMW χωρά 59lt καυσίμου και η κατανάλωση που καταγράψαμε ήταν στα 5.8lt/100km. Ξεκινώντας με γεμάτο τεπόζιτο, η ένδειξη της αυτονομίας του αυτοκινήτου ήταν στα 914km επιστρέφοντας μετά από 829km είχε ακόμη καύσιμο για άλλα 180km. Φτάνοντας στην Αθήνα στις 22:00 δεν ένιωθα κουρασμένος μετά το πολύωρο ταξίδι: Ακούγεται σαν ψέμα αλλά δεν είναι.

Πως γίνεται να μην έχεις κουραστεί μετά από 10 ώρες στο δρόμο, οδηγώντας τις 8 από αυτές; Η BMW σειρά 4 Gran Coupe εντυπωσιάζει στο δρόμο, τόσο με την αεροδυναμική της, όσο και με την ηχομόνωση. Ο οδηγός και οι επιβάτες παραμένουν ξεκούραστοι παρά το πολύωρο ταξίδι. Το μεταξόνιο της 420GC (2.85m) συντελεί στο να είναι εξαιρετικά σταθερή. Δε φυσούσε καθόλου τη μέρα που ταξιδέψαμε ούτε έβρεχε. Η απόκριση του πετρελαιοκινητήρα είναι γραμμική, το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων περνά απαρατήρητο, δεν χρειάστηκε καν να αλλάξουμε πρόγραμμα χαρτογράφησης το Comfort μας συντρόφευσε σε όλη τη διάρκεια του ταξιδιού.

Δεν έπαιξε ρόλο όμως μόνο η άνεση. Τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας του αυτοκινήτου βοηθούν στο να παραμείνεις ξεκούραστος καθώς αναλαμβάνουν σημαντικό φόρτο εργασίας. Ο συνδυασμός του προσαρμοζόμενου διατηρητή ταχύτητας με την προειδοποίηση για τα όρια ταχύτητας και τη διατήρηση λωρίδας, μειώνουν το φόρτο του οδηγού και ελαχιστοποιούν τις κινήσεις που χρειάζεται να κάνει. Το μόνο που του απομένει είναι να έχει την προσοχή του τεταμένη. Επιπλέον υπάρχει σύστημα που «διαβάζει» την κόπωση όταν «δει» σημάδια νευρικότητας ή δυσφορίας σε προτρέπει να κάνεις διάλλειμα. Ιδιαίτερης μνείας χρήζουν τα ραντάρ που σκανάρουν το δρόμο μπροστά και αν δουν εμπόδιο φρενάρουν αυτόματα αλλά και τα φώτα led που διαθέτουν ακτίνα στα 350m (μεγάλη σκάλα) οπότε είναι σα να ταξιδεύεις μέρα.

Τέλος το head up display προβάλει τις σημαντικές πληροφορίες πάνω στο παρμπρίζ, έτσι δε χρειάζεται να πάρεις τα μάτια σου από το δρόμο. Η φωτεινότητα της οθόνης οργάνων ρυθμίζεται (θα θέλαμε να μειώνεται ακόμη περισσότερο) ενώ η κεντρική οθόνη σβήνει (ενεργοποιείται εκ νέου αν την ακουμπήσεις). Αποτελεί σημαντικό στοιχείο ενεργητικής ασφάλειας για το νυχτερινό ταξίδι η μείωση της φωτεινότητας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Η αντίθεση κουράζει τα μάτια του οδηγού και η περιφερειακή όραση εξασθενεί με αποτέλεσμα να βλέπεις σε ολοένα και μικρότερη απόσταση όσο περνά η ώρα.

Εν κατακλείδι, 8 ώρες σερί οδήγησης σε επαρχιακό δίκτυο μ’ ένα παλιό αυτοκίνητο και κακές καιρικές συνθήκες είναι μια αλόγιστη και επικίνδυνη πρακτική. Την ίδια στιγμή μ’ ένα σύγχρονο όχημα που φέρει τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, σε αυτοκινητόδρομο και καλές συνθήκες είναι κάτι που μπορείς να επαναλάβεις με ασφάλεια. Συμπέρασμα: Η κόπωση προέρχεται από το φόρτο εργασίας του οδηγού. Η διάρκεια παίζει ρόλο αλλά όχι πρωτεύοντα.

Όλες οι ειδήσεις

Hyundai Motor Turkiye: Οι «γείτονες» θα παράγουν και ηλεκτρικά αυτοκίνητα

EE: Απόφαση της, δίνει «ανάσα» στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες

Δοκιμή Audi Q6 e-tron: Next level σε όλα!

 

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο