Μετά από πρόσκληση του φίλου Στράτη Χατζηπαναγιώτου, συμμετείχα στην δοκιμασία αντοχής αυτοκινήτων και -κυρίως- οδηγών
Toυ Δημήτρη Αμαξόπουλου
Φωτογραφίες Nαυσικά Βασιλειάδου, Δημήτρης Μανώλαρος, Κώστας Γαμβρούλης
Οκτώ από τα πιο «καυτά» SUV της Ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου θα «γύρναγαν» ασταμάτητα για 24 ώρες με οδηγούς, δημοσιογράφους από τα περιοδικά Quattroruote και 4Τροχοί και προσκεκλημένους οδηγούς αγώνων. Επιπλέον υπήρχε ιατρική ομάδα -ερευνητών που μετρούν τις καταπονήσεις του σώματος πριν και μετά από τέτοιες βαριές δοκιμασίες, όπως δηλαδή πολύωρη οδήγηση και ελάχιστη ξεκούραση μέσα σε ένα 24ώρο.
Για εμένα επί της ουσίας ήταν μία πολύ ευχάριστη εμπειρία παρέα με γνωστούς, είτε από το χώρο της δημοσιογραφίας, είτε από το χώρο των αγώνων ή ακόμα και συνδυασμός των παραπάνω, όπως ο Νίκος Τσάδαρης δηλαδή. Επιπλέον είχα τη χαρά να γνωρίσω και άλλους που μοιραζόμαστε το ίδιο πάθος για το αυτοκίνητο.
Τρείς οδηγοί για κάθε SUV
Οδήγησα το Peugeot 2008, ένα overall πολύ καλό αυτοκίνητo που τελικά διαθέτει 100% τα παραδοσιακά χαρακτηριστικά της Γαλλικής εταιρείας! Ευχάριστο στην οδήγηση, με καλή ανάρτηση και όλα τα σύγχρονα εξτρά που τελευταία μας έχουν συνηθίσει οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Αν και είμαι λάτρης των πιο παλιών μοντέλων, δεν μπορώ να μην αναγνωρίσω το πόσο καλοφτιαγμένα είναι τα περισσότερα μοντέλα γενικώς, αλλά και τα SUV όπως εν προκειμένω.
Είμαι σίγουρος ότι και τα οκτώ αυτοκίνητα της δοκιμασίας θέτουν ψηλά τον πήχη, και όλα έχουν τα δικά τους πλεονεκτήματα. Στην συνολική εμπειρία θύμιζε λίγο αγώνα με τους τεχνικούς από όλες τις εταιρίες να δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό για ένα απροβλημάτιστο event, τα εξτρά λάστιχα που χρειάζονταν να τοποθετούνται οποιαδήποτε ώρα, ακόμα και «βαθιά» μέσα στη νύχτα. Οι συντελεστές να προσέχουν τις λεπτομέρειες όπως το πότε χρειάζονταν βενζίνη ή αλλαγή οδηγού τα αυτοκίνητα, ενώ δεν έλειπαν και τα camper τροχόσπιτα για την μονόωρη ή δίωρη ξεκούραση των οδηγών και λοιπών ανθρώπων.
Γνώριμοι όμως και ο Νίκος Πασαλής με την ομάδα κριτών που φρόντισαν να είμαστε ασφαλείς μέσα στην πίστα, ενώ ο πανταχού παρών Σωτήρης Σκαλτσάς συντόνιζε για ένα ολόκληρο 24ώρο σχεδόν τα πάντα….(που τη βρήκε την ενέργεια ακόμα το ψάχνει και το ιατρικό team). Τη φροντίδα του Peugeot 2008 ανέλαβε η εξουσιοδοτημένη αντιπροσωπεία GALLO, παρών και ο ίδιος ο Γιώργος Γκάλλο (γιος του Βαγγέλη και οι δύο οδηγοί αγώνων, με το μπαμπά φυσικά από τα ινδάλματα της εποχής που μας σέρβιρε και το 2009 στο Ράλι Παλλάδιο), ελέγχοντας το αυτοκίνητο μας κάθε φορά που σταματάγαμε για αλλαγή οδηγού, είτε αυτός ήταν ο Αλέξανδρος Βενιός ή ο Αργύρης Τούντας.
Εκτός από τη γενικότερη εμπειρία τι θα κρατήσω ξεχωριστά σαν στιγμές; Την συναναστροφή στο cafe με όλους τους φίλους (βλ. Στράτη, Άγγελο Ζήβα, Κώστα Αργυρίου κ.α.), είτε στο camper στις 2 η ώρα το πρωί με Άκη Τεμπερίδη- λογικά ο πιο κοσμογυρισμένος δημοσιογράφος ειδικού τύπου. Επίσης την οδήγηση στις 6 η ώρα το πρωί, να βλέπουμε από τη μία στις «φιστικιές» το φεγγάρι και από την άλλη στο τέλος της ευθείας να χαράζει.
Αν και νομίζω σε όλα αυτά τα event κάθε στιγμή αξίζει και δεν είναι τυχαίο ότι όλοι οι άνθρωποι που πήραν μέρος δείξανε το πάθος τους, από τη πρώτη ώρα ως και το κλείσιμο του 24ώρου. Λογικά όλοι το έχουν αναφέρει, αλλά οι άνθρωποι που ήταν κριτές για τόσες ώρες βλέποντας τα απροβλημάτιστα SUV να γυρνούν αδιάκοπα μέσα στη πίστα, αξίζουν τελικώς ένα λίγο μεγαλύτερο μπράβο!
Υ.Γ.. Έχω την εντύπωση πως για τα σύγχρονα αυτοκίνητα 24ώρες δεν είναι αρκετές, ίσως το επόμενο event θα πρέπει να είναι 48ώρο!Ε,τι λέτε;
Gallery
Όλες οι ειδήσεις
Που κοιμάσαι όταν βρίσκεσαι 24 ώρες στην πίστα;
24 Ώρες στα Μέγαρα: «Πυρετός» το…Παρασκευόβραδο!
Tα SUV δεν κάνουν για την πίστα, έλεγαν…
24h δοκιμασία αντοχής: Η βροχερή νύχτα στα Μέγαρα