Πως μπορεί μια μέρα να γίνει καλύτερη και αυτό να οδηγήσει σε μια μέρα ακόμα καλύτερη; Ας τα πάρουμε με τη σειρά. Είμαι από τους πολύ τυχερούς ανθρώπους που το αντικείμενο της εργασίας τους είναι ακριβώς αυτό που αγαπούν
Tου Άγγελου Σταθακόπουλου
Φωτογραφίες: Ναυσικά Βασιλειάδου, Δημήτρης Μανώλαρος, Κώστας Γαμβρούλης
Είμαι ακόμα πιο τυχερός γιατί το κάνω με ανθρώπους που έχουν ακριβώς το ίδιο πάθος, Νίκος Κορόβηλας, Νίκος Παγιωτέλης και η ομάδα του Auto Moto ΕΡΤ.
Έχουμε ξεκινήσει μια ιδανική μέρα με οδήγηση μοτοσυκλέτας στην πίστα των Μεγάρων. Σε ένα διάλειμμα βλέπω τον Αλέξανδρο Βενιό, έναν άνθρωπο και δημοσιογράφο που εκτιμώ αφάνταστα μαζί με τον Σπύρο Κάγκα και την υπόλοιπη, πολύ δυνατή και δεμένη ομάδα του Ελληνικού Quattroruote-Autotypos.gr. Ήταν εκεί για να διευκρινίσουν κάποιες λεπτομέρειες για κάτι μοναδικό που σκόπευαν να διοργανώσουν, μία 24ωρη δοκιμή αυτοκινήτων και οδηγών. Καλά, η δοκιμή αυτοκινήτων είναι το αναμενόμενο, αλλά 24ωρη; Και δοκιμή οδηγών; Πως θα γίνει δηλαδή; Μέσα από τη συζήτηση ήρθε και η πρόσκληση να συμμετέχουμε ως εκπομπή και φυσικά την αποδεχθήκαμε σε κλάσματα δευτερολέπτου.
Τα οκτώ B–SUV με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ελλάδα, δημοσιογράφοι αυτοκινήτου αλλά και προσκεκλημένοι οδηγοί αγώνων θα οδηγήσουμε σε ομάδες των δύο οδηγών για 24 συνεχόμενες ώρες. Ο ρυθμός πρέπει να είναι απαιτητικός ώστε να δοκιμαστούν τα αυτοκίνητα αλλά όχι αγωνιστικός με κάποιους κανόνες που πολύ σωστά είχαν θέσει οι διοργανωτές. Ανεφοδιασμός καυσίμων, αλλαγή ελαστικών, τεχνική υποστήριξη των αυτοκινήτων από τις εταιρείες που τα παραχώρησαν και φυσικά όλα τα απαραίτητα για να έχουν δύναμη και ενέργεια οι συμμετέχοντες σε όλη τη διάρκεια του 24ώρου.
Πριν από αυτά όμως, όλοι οι οδηγοί περάσαμε ένα πρωινό στο εργομετρικό κέντρο του ΟΑΚΑ για τις απαραίτητες εξετάσεις ενώ ακριβώς πριν την έναρξη της δοκιμής υποβληθήκαμε και πάλι σε συγκεκριμένες αιματολογικές εξετάσεις αλλά και δοκιμή κινητικών αντιδράσεων και αντανακλαστικών. Ακριβώς οι ίδιες εξετάσεις επαναλήφθηκαν μετά το πέρας του 24ώρου με συσσωρευμένη την κούραση και την αυπνία.
Ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα οργανωτικά καθώς έπρεπε να προβλεφθούν τα πάντα, να έρθουν σε επαφή και να συνεργαστούν άνθρωποι που είτε δε γνωρίζονταν είτε είναι διαφορετικοί, να στηθεί όλη η γιορτή στην πίστα των Μεγάρων από πολύ λίγους ανθρώπους. Προσωπικά θεωρώ πως όλα πήγαν εξαιρετικά καλά. Φυσικά υπήρχαν περιθώρια βελτίωσης, υπήρχαν λεπτομέρειες που πρέπει να είναι πιο ξεκάθαρες στην επόμενη εκδήλωση αλλά όλα αυτά θα συντελέσουν στο να οργανωθεί και να ολοκληρωθεί σε κορυφαίο επίπεδο και η επόμενη αντίστοιχη εκδήλωση.
Όλα όμως είχαν να κάνουν με την 24ωρη οδήγηση. Ο Νίκος Κορόβηλας παραχώρησε τη θέση του κι έτσι την ομάδα του Auto Moto ΕΡΤ συμπληρώσαμε εγώ κι ο Νίκος Παγιωτέλης, εντός cockpit γιατί εκτός υπήρχαν πολλοί συνάδελφοι από την ΕΡΤ (Τάκης, Καρκαλέτσος, Ρηγόπουλος, Κεφάκης, Σιδέρης, Δεμερτζής, Σερπάνος, Δεμοίρος, Μερκούρης, Γκίκας, Δημητρίου) που για μια ακόμα φορά ξεπέρασαν τον εαυτό τους για να κάνουμε ζωντανές συνδέσεις μέρα και νύχτα αλλά και για να συλλέξουμε υλικό για την εκπομπή μας.
Η τύχη μας χαμογέλασε αφού από τη Suzuki Σφακιανάκης μας παραχωρήθηκε το Suzuki Vitara Hybrid μαζί με εξαιρετική ομάδα υποστήριξης, ψυχολογικής και τεχνικής. Την αγωνία για το άγνωστο ήρθε να συμπληρώσει και η σταθερή βροχή, όμως είπαμε, η ομάδα μας στήριζε και ψυχολογικά. Απαραίτητη ενημέρωση από τους οργανωτές για τις λεπτομέρειες, το ρυθμό, την είσοδο-έξοδο από τα pits που κάποιες στιγμές θύμιζε briefing αγωνιζομένων και κάποιες άλλες γραφείο σύνταξης πριν κλείσει το τεύχος, σταθερά όμως υπήρχε κέφι και καλή διάθεση.
Αλλαγή οδηγού ανά μία ώρα, απαγορεύονται τα προσπεράσματα, κρατάμε σταθερό ρυθμό, δεν αφήνουμε μεγάλα κενά και δεν κολλάμε πίσω από τον προπορευόμενο. Λογικές οι οδηγίες που μας δόθηκαν αλλά γυρνώντας σταθερά μέσα στην πίστα, με τη βροχή να πέφτει, τη νύχτα να καραδοκεί και την κούραση να αδημονεί να μας κάνει παρέα, θα τα καταφέρουμε; Κι όμως, τα κατάφεραν όλες και όλοι, οδηγοί-οργανωτές-μηχανικοί-άνθρωποι των εταιρειών που ξενύχτησαν μαζί μας.
Οδηγικά ήταν απίστευτη εμπειρία. Η πίστα δεν είναι ο ιδανικός τόπος για ένα B–SUV, όμως το Suzuki Vitara Hybrid δεν έδειξε κάτι τέτοιο. Άψογα προετοιμασμένο από την ομάδα, μας έκανε όλα τα χατήρια ακόμα κι όταν το πιέσαμε λίγο παραπάνω!!! Δε χάσαμε ούτε μία αλλαγή ταχύτητας και λάβετε υπόψη σας πως κάναμε περίπου 5.000 αλλαγές ο καθένας στη «βάρδια» του! Δεν αλλάξαμε τακάκια, ήταν απίστευτα οικονομικό σε κατανάλωση καυσίμου και δεν έφθειρε ούτε λάστιχα, άλλαξε απλά γιατί η Michelin ήταν εκεί και μας προμήθευσε με ολοκαίνουρια Pilot. Συμπληρώσαμε πάνω από 1000 χιλιόμετρα αρκετά πριν ολοκληρωθεί η δοκιμασία και το αυτοκίνητο ήταν σε κατάσταση που θα το εμπιστευόμουν να ξεκινήσω ταξίδι την ίδια στιγμή.
Το Suzuki Vitara Hybrid ανταπεξήλθε με εντυπωσιακό τρόπο στο ζητούμενο, οι οδηγοί όμως; Τόσο εγώ όσο κι ο Νίκος Παγιωτέλης δεν κλείσαμε μάτι ούτε ένα λεπτό όλη τη νύχτα, τηρώντας ακριβώς τη διαδικασία αλλάζοντας ανά μία ώρα. Μόλις ολοκληρώσαμε είχαμε και αρκετή δουλειά κάνοντας συνεντεύξεις για την εκπομπή. Μάλλον η αδρεναλίνη μας είχε εκτοξευθεί στα ύψη, θα δείξουν τα αποτελέσματα των εξετάσεων….
Προσωπικά θέλω να ευχαριστήσω τον Αλέξανδρο Βενιό που μας προσέγγισε, τον Σπύρο Κάγκα και ολόκληρη την ομάδα του Autotypos.gr που μας έδωσαν τη δυνατότητα συμμετοχής και μας έκαναν να νιώσουμε άνετα και με ασφάλεια, τον Νίκο Κορόβηλα που οργάνωσε και έφερε εις πέρας αυτήν τη συμμετοχή για λογαριασμό της ΕΡΤ, τους συναδέλφους από την εκπομπή που ξενύχτησαν μαζί μας γιατί παράλληλα έπρεπε και να δουλεύουμε, τον Γιάννη Κακούρη και τη Suzuki Σφακιανάκης για την παραχώρηση του εξαιρετικού Suzuki Vitara (Γιάννη Κακούρη αν μου δώσει άδεια ο Νίκος Κορόβηλας, με αυτό το αυτοκίνητο πάω και στο Nord Capp), τους τεχνικούς της Suzuki Σφακιανάκης για την άψογη δουλειά τους πριν αλλά και κατά το 24ωρο και φυσικά τον Νίκο Παγιωτέλη που μοιραστήκαμε το αυτοκίνητο και μου το παρέδιδε πάντα με γεμάτη μπαταρία, μα πως το έκανε αυτό;
Ένα απίστευτο 30ωρο+ με ανθρώπους του αυτοκινήτου που μοιραζόμαστε το ίδιο πάθος, ευχαριστηθήκαμε αλλά δε χορτάσαμε οδήγηση. Με αγωνία περιμένουμε τα αποτελέσματα των εξετάσεων.
Στο επόμενο λοιπόν ή στα επόμενα; Μπορούμε το καλοκαίρι να δοκιμάζουμε cabrio, το φθινόπωρο SUV, το χειμώνα crossover και την άνοιξη hatchback… για να το δούμε λίγο ζεστά το θέμα!
Gallery
Όλες οι ειδήσεις
Γιατί το νέο Tesla Model Υ θα φτάσει στη Κίνα πριν την Ευρώπη;
O πρώτος δρόμος στην Ελλάδα είχε κατασκευαστεί για να τον διασχίζουν… καράβια
Οδήγηση με αέρα: Τι προσέχουμε, πως «διαβάζουμε» τον δρόμο